Regler och villkor

Så här går det till:

Köp en Felix kampanjflaska och scanna QR koden. Tillåt kameraåtkomst och plantera ditt frö i krukan. Ta fram din kampanjflaska och håll den framför din kamera. Flaskan förvandlas nu till en vattenkanna och du kan börja vattna din ketchup-planta. Du kan även klappa plantan för att ge den lite extra kärlek och omtanke. Du kan endast vattna en gång per dag. För att kunna skörda och få en ny flaska Felix ketchup måste du vattna 5 dagar under kampanjperioden och registrera dig för att kunna fortsätta. När du vill vattna och ta hand om din planta så scannar du QR koden (eller går in på odlamedfelix.se), ställer fram din Felix kampanjflaska och håller den framför din kamera så dyker vattenkannan upp igen automatiskt.

Efter totalt 5 dagar av omvårdnad kan du skörda din planta och får då en värdecheck på en ketchup 500g som belöning.

Deltagande:

Kampanjen pågår 1/1 – 25/2 2024 och är öppen för alla över 18 år som är bosatta i Sverige. För att få en mobil värdecheck krävs ett svenskt mobilnummer. Varje mobilnummer kan få maximalt en (1) värdecheck. Vi förbehåller oss rätten att ändra kampanjperiod vid oförutsedda händelser.

Värdecheck

När du skördat din planta kommer en mobil värdecheck skickas till det mobilnummer som angavs vid registrering. Mobilkupongen gäller som betalmedel i kassan på ICA, Coop, Hemköp, Willys, Citygross och Matrebellerna. Den mobila värdechecken kan endast levereras till svenska mobilnummer och varje mobilnummer kan endast få maximalt en värdecheck. Men man kan så ett nytt frö och ta hand om en ytterligare planta dock utan att få en  värdecheck på en ny ketchup.

Orkla och Silverplus AB ansvarar inte för värdecheckar som ej kan levereras eller inte kommer fram på grund av felaktigt mobiltelefonnummer. Värdecheckar kan inte returneras, återköpas eller förnyas efter att förfallodatum har passerat. Du kan inte lösa in värdecheckar mot pengar.

Systemkrav

Kampanjen fungerar bara på mobila enheter. iPhone/iPad med iOS 12 eller senare, med Safari som webbläsare. Android-baserad telefon med Android 9 eller senare, med Chrome som webbläsare. Tidigare versioner kan också fungera, beroende på telefonens hårdvara. Telefonen måste ha fungerande internetuppkoppling och mobildata kommer att förbrukas om enheten inte är uppkopplad mot ett wifi-nätverk.

Sekretess & Personuppgifter:

 

Hantering av personuppgifter

Uppgifterna som du lämnar för att delta behandlas av Orkla som är personuppgiftsansvarig. Det betyder att Orkla ansvarar för att dina uppgifter behandlas
enligt gällande dataskyddslagstiftning. Vi använder och delar uppgifterna med Silverplus och Straw hat games AB för att administrera och skicka ut rabattkuponger.

Sekretesspolicy
Din sekretess är viktig för oss. I vår sekretesspolicy beskrivs vilka personuppgifter som Orkla Foods Sverige AB samlar in från dig, hur vi interagerar med dig och hur vi använder samt lagrar dessa uppgifter. Ta del av vår sekretesspolicy här:https://www.orkla.se/ofs- behandling-av-personupplysningar/

Personuppgifter vi samlar in och hur vi använder dem

www.orkla.com/legal/se/

Hur vi delar dina personuppgifter

Orkla delar personuppgifter med Silverplus AB och Straw hat games AB (för att administrera och skicka ut din rabattkupong.

Tillgång till dina personuppgifter

Kontakta oss på detta formulär om du vill få tillgång till, få utlämnat, korrigera eller radera personuppgifter som vi har lagrat. Du kan också lämna klagomål, kräva begränsningar eller ta tillbaka ditt samtycke när som helst. Du kan också vända dig till Datainspektionen om du vill klaga på vår hantering av personuppgifter.

Borttagning av personuppgifter

Vi tar bort dina personuppgifter efter att kampanjen är avslutad och din rabattkupong är skickad. Vi sparar uppgifterna som längst t.o.m. 2024-12-31.

Hur vi förvarar personuppgifterna

Tjänster och produkter vi använder för att bearbeta och lagra dina personuppgifter finns inom EU. Det säkerställer att våra leverantörer också följer lagen om GDPR.

Vid frågor, vänligen kontakta konsumentkontakt@orklafoods.se

Tillgång: Orkla Foods Sverige AB och Silverplus AB

Underleverantör: Silverplus AB och Straw hat games AB

 

 

Information om vår behandling av personuppgifter om konsumenter

Medlemsinformation

Medlemsvillkor & Klubbregler för Klubb Felix

Genom att bli medlem i Klubb Felix godkänner du dessa villkor.

1. Allmänt

Arrangör och ägare av klubben:
Orkla Foods Sverige AB
Box 4249
203 13 Malmö

2. Medlemskap:

För att kunna bli medlem i Klubb Felix måste du vara folkbokförd i Sverige samt vara minst 16 år fyllda.

Medlemskapet är personligt och får ej överlåtas. Det är ej tillåtet att inneha flera konton i Klubb Felix. Arrangören har rätt att dra in eller avsluta dina medlemskap vid misstanke om att du har flera konton. Medlemskapet är begränsat till privatpersoner och är ej öppet för företag. För att bli medlem måste du ha en aktuell och giltig e-postadress.

Medlemskapet i Klubb Felix är kostnadsfritt och du behöver inte köpa något för att bli medlem. Du kan avsluta ditt medlemskap när du vill, detta gör du genom att skicka en förfrågan om att avsluta ditt konto till klubbfelix@felix.se. Om du avslutar ditt medlemskap förlorar du de poäng som du har samlat in, samt de eventuella kuponger som finns under ”Mina kuponger” som inloggad på Klubb Felix.

Det datum då du loggar in första gången och får dina 10 välkomstpoäng, kommer att utgöra ”Startdatumet” för ditt Medlemsår. Medlemsåret är de tolv (12) månader som följer efter Startdatumet varje år. Under medlemsårets 12 månader samlar du poäng och blir belönad på de poängnivåer som triggar kuponger. Efter 12 månader nollställs ditt poängsaldo och du får påbörja en ny resa mot gratisrätter och rabattkuponger i Klubb Felix. Tidpunkten då du loggar in igen och får dina nya 10 välkomstpoäng utgör ditt nya ”Startdatum” och ett nytt medlemsår sätter igång.

3. Om Klubb Felix

Klubb Felix är en klubb för allt det goda. Ju mer du gillar Felix, desto mer Felix får du – när du samlar poäng.

Du kan endast tjäna poäng genom att som inloggad registrera en kod eller utföra andra poänggenererande aktiviteter i enlighet med den information som Klubb Felix då och då går ut med. Koden du registrerar hittar du på insidan av våra frysta enportionsrätter, vilket innebär att du behöver köpa våra produkter och registrera koderna för att få poäng. Poängen som du tjänar in är personliga och kan inte överföras till en annan person eller medlem. Du kan när som helst se ditt poängsaldo genom att logga in och besöka ”Mina poäng”.

När du blir medlem bjuder vi på dina första 10 poäng. Därefter behöver du registrera ytterligare 9 koder (90 poäng) för att nå upp till 100 poäng och trigga en gratisrätt; du får alltså den 10:e rätten gratis.

Eftersom det ingår en kod i din gratisrätt så bjuder vi på 10 poäng igen – därefter får du registrera ytterligare 9 koder (90 poäng) för att trigga ytterligare en gratisrätt. Osv, osv.

Utöver att du får gratisrätter efter varje uppnådd 100 poäng (dvs 10 registrerade koder) får du dessutom bonusrabatter längs vägen i form av digitala kuponger. Vilka bonusrabatter och poängnivåer detta gäller kan du ta del av på felix.se/klubbfelix/poängsystem.

4. Registrera kod

När du registrerar en kod får du poäng i Klubb Felix. Den unika koden finns tryckt på insidan av produktförpackningen på Felix frysta enportionsrätter. Du måste alltså köpa Felix enportionsrätter för att komma åt koden och få poäng. Koden består av 9 tecken och kan innehålla både siffror och bokstäver. Du registrerar koden som inloggad på Klubb Felix. Varje kod kan endast registreras en gång. För varje lyckad registrering får du 10 poäng.

5. Kuponger

Kupongerna i Klubb Felix är digitala och triggas automatiskt på sidan ”Mina kuponger”, i samband med att du uppnår en poängnivå som ger kupong. Kupongerna består av en unik sifferkod samt en QR-kod, det är en av dessa koder som du registrerar i kassan när du löser in kupongen.

När du vill nyttja kupongen i kassan hos din matbutik är det från din kupongsida på Klubb Felix, som du scannar QR-koden eller visar upp aktiverad kupong, för att lösa in. Möjligheten till att beställa en Print-kupong eller en SMS-kupong finns inte.

Kupongen kan aktiveras upp till 3 månader efter att den har blivit tillgänglig under ”Mina kuponger” på Klubb Felix. Utöver att du får en notis som inloggad på Klubb Felix, om att kupongen finns tillgänglig i samband med att du uppnår en viss belöningsnivå – så får du dessutom ett mail som uppmärksammar att du har en tillgänglig kupong som väntar (förutsatt att du har tackat ja till kommunikation via e-post). Från det att du aktiverar din kupong är giltighetstiden 1 månad för att lösa in kupongen, därefter blir den obrukbar.

6. Ansvar och rättigheter

Du som medlem i Klubb Felix är ansvarig för all aktivitet som sker via ditt medlemskonto. Detta innebär att du också är ansvarig för att i så hög grad som möjligt se till att endast du har tillgång till dina inloggningsuppgifter, som e-postadress och lösenord, och att du förvarar dessa säkert. Vi råder dig att använda ett unikt lösenord som du inte har använt till något annat konto. Om någon obehörig kommer åt ditt lösenord eller om ditt medlemskonto utsätts för intrång rekommenderar vi att du byter lösenord snabbt eller kontaktar vår support för ytterligare hjälp.

Arrangören ansvarar inte för:

  • Direkta, indirekta eller oavsiktliga förluster till följd avregistrering eller användning av webbplatsen.
  • Virus eller annan skada på användarens dator till följd av registrering eller användning av webbplatsen – däribland överföring av material, ljud, data, text, bilder och video från webbplatsen.
  • All felaktig eller oriktig inmatning av kod.
  • Obehörig åtkomst av eller stöld, förstörelse eller förändring av koder under kampanjens gång.


Ändringar kring medlemsvillkor:
Arrangören förbehåller sig rätten att när som helst ändra i medlemsvillkoren för Klubb Felix. Vid större ändringar som kan påverka medlemskapet väsentligt, informeras medlemmarna via e-post. När det däremot gäller mindre förändringar i klubben och dess villkor och bestämmelser, som inte påverkar medlemskapet i någon större grad, har Klubb Felix rätt att utföra dessa utan att skicka ut specifik information om uppdateringen. De uppdaterade villkoren gäller så fort de publiceras på Klubb Felix hemsida under ”Medlemsvillkor”. Vänligen håll dig uppdaterad om gällande medlemsvillkor på Klubb Felix hemsida, här finns alltid de senaste och gällande villkoren. Om du inte accepterar de nya villkoren har du alltid rätt att avsluta ditt medlemskap.